Vax Zen Pet C88-Z-P-E zwart, transparant

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Vax Zen Pet C88-Z-P-E zwart, transparant op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

xxxMaverick 06-10-2014

Ik ben niet super enthousiast. Ik had hiervoor een gewone miele stofzuiger en de zuigkracht was duidelijk beter. Ik heb 2 katten (helaas meegekomen met de vriendin) maar ik heb duidelijk meer moeite om alles schoon te krijgen dan daardoor. Dit komt met name omdat de oude miele een groter oppervlak pakte (ook haren die net naast de zuigmond lagen pakte hij mee door de kracht, dat doet de vax pet echt niet). Ander vervelend punt is de slang. Deze is te slap waardoor hij constant dubbel vouwt en er niet meer te zuigen is. Dit is vrij snel recht te trekken maar ik twijfel zeer sterk aan de duurzaamheid. Er zitten wel veel handige accesoires bij waaronder spul om de vloerbedekking goed schoon te maken.

Al met al een onvoldoende voor de prijs.

ps

Veel positieve reviews hier zijn het gevolg van het feit dat je hier een prijs mee kon winnen dus staar je daar niet blind op.

AmberJ 22-09-2014

Bij de stofzuiger ontvang je allerlei handige mondstukken waardoor je de mogelijkheid hebt om makkelijk en snel schoon te maken, ook is de stofzuiger o.a. door de souplesse van de wieltjes en het handige kliksysteem voor de overige mondstukken erg makkelijk in gebruik.

Hazelha 16-09-2014

Wat zware stofzuiger, zuigvermogen is prima, alle hondenharen verwijdert hij prima, zowel van gladde als andere oppervlaktes. Geluid bij gebruik van de normale zuigmond prima, d.w.z. stil. Bij gebruik van de superzuigmonden wel meer lawaai. De hulpstukken aan de slang wel handig maar in gebruik niet echt makkelijk terug te plaatsen. De flexibele slang is lekker lang maar dat is ook het nadeel daar hij snel een knik heeft, zodat je niet kunt zuigen. Het stofreservoir is makkelijk te legen, en goed te reinigen. Kortom een prima stofzuiger met wel wat kleine minpunten maar zeker aan te raden zeker wanneer er huisdieren aanwezig zijn.

Rogier81 16-09-2014

Via Ibood heb ik de VAX Zen Pet Multicycloon Stofzuiger gekocht. Na enig twijfelen toch de aankoop gedaan. Ik ben altijd wat argwanend als het om stofzuigers gaat die geen zak hebben en “lijken” op een Dyson. Echter had ik op het Internet een aantal goede reviews gelezen en de antwoorden van de specialist op de vragen via het bood forum toch overgegaan tot de aankoop.

Binnen enkele weken de stofzuiger ontvangen en meteen uitvoerig getest omdat we de zaterdag erop een open huis hadden, kortom het moest spik & span zijn :-)
De stofzuiger komt met vele extra’s. Speciale opzet borstels voor bijvoorbeeld tegels, parket of vloerbedekking en omdat het de “pet” versie is ook speciale borstels voor dierenharen. Het viel mij eigenlijk als eerste op dat de stofzuiger weinig geluid maakt (Maximale geluidsoutput is 74dB) waardoor je denkt dat er een verminderde zuigkracht is. Niets is minder waar, er is veel zuigkracht en door de brede borstel zuig je snel het gebied schoon. Doordat er een lang snoer in zit en de slang en buis ook langer dan normaal zijn is de actieradius prima. (10.5 meter) Het is helaas niet mogelijk om de zuigkracht elektronisch aan te passen, wel is het op de slang met een schuifje iets te verminderen. Dit is zeker handig als je deurmatten gaat zuigen. Echter een draaiknop op de stofzuiger zelf was nog wel iets makkelijker geweest. Tijdens het zuigen “volgt" de stofzuiger je gemakkelijk door de grote wielen en het draaiwieltje voorin.

Het leegmaken van de vuilopvangbak met gaat erg eenvoudig, je klikt de bak los via een knop op de stofzuiger en je hangt deze boven de vuilnisbak en druk op een knopje op de vuilopvangbak en je gooit hem leeg. De stofzuiger zelf is wel groot waardoor hij opgeruimd wel een redelijke ruimte inneemt. Samenvattend: een voor mij onbekend merk die mij erg heeft verrast. De stofzuiger heeft erg veel zuigkracht en toch erg stil. Kortom prima aankoop en kan de stofzuiger dan ook zeker aanbevelen!

+ Zuigkracht (350 watt) Zuigkracht wattage is belangrijk en niet het vermogen wat meestal in advertenties wordt genoemd.
+ Stil (74dB)
+ Actieradius 10.5 meter
+ Geen stofzuigerzakken meer
+ Vele opzetstukjes: hoogwaardige omschakelbare zuigmond, een 2-in-1 Meubelborstel en kussenmondstuk, een kierenzuiger, een parketborstel, turboborstel en mini-turboborstel

- Geen regelaar voor zuigkracht op de stofzuiger enkel een schuifje op de slang
- Vrij fors en daardoor lastig op te ruimen.

MarcJsn 13-09-2014

Het is een zeer krachtige stille stofzuiger met heel veel opzetstukken die echt handig zijn. Zeer eenvoudig leeg te maken en te reinigen en dieren haren is geen enkel probleem. verder ziet hij er echt mooi uit vind ik zelf en kwa Energie is hij wel zuiniger dan een andere gemiddelde stofzuiger.
Al met al ben ik zeer tevreden met de koop.

sandokan1985 12-09-2014

Echt een ideale stofzuiger voor dieren en mensen haren,
Heb een stoffen bank en met het turbo mondstukje verdwijnen de haren zonder moeite.
Ook gewoon stofzuigen is geweldig , dit vooral door zijn lange stroom snoer en stofzuigerslang geen plekje is onbereikbaar.

kort om nu al dik tevreden.

mikedutch 12-09-2014

Over duurzaamheid kan ik helaas nog niet veel zeggen behalve dan dat het apparaat er degelijk uitziet. Stevige metalen buizen met degelijke zuigmonden.
Wat handig is, is dat de andere zuigmonden aan het handvat gekoppeld zijn, zodat je deze én niet kwijt raakt én altijd bij de hand hebt.
Geruisloos, goede zuigkracht.

1 min-puntje.... de handgreep. Je kan het appartaat op 2 manieren oppakken. 1 manier til je de stofzuiger op aan de stofbak en de andere manier til je de stofzuiger op aan de motor. De laatste manier is de beste, maar tegelijk niet de handigste. Ik ben bang dat als je consequent de stofzuiger aan de stofbak oppakt, het haakje waarmee de stofbak aan de stofzuiger klikt, ooit zal afbreken.

De lengte van de stofzuiger-buis is super. Ik ben 2 meter lang en dit is de eerste keer dat ik zonder last van mijn rug hiermee kan werken.

rainman2000 12-09-2014

De stofzuiger heeft een uitstekende zuigkracht en een veelvoud aan hulpmiddelen. Deze opzetstukken maken het stofzuigen een stuk makkelijker, vooral de turbo borstels voor tapijt/kleed zuigen de haren van onze honden eenvoudig weg. Het meubel mondstuk zwenkt te makkelijk uit en laat soms los. Het voelt allemaal wel wat 'plastic' aan.
De extra lange slang is enerzijds praktisch maar kan ook dubbel vouwen het materiaal vrij dun is. De machine zélf daarentegen voelt robuust aan en kan tegen een stootje.

MAkerboom 12-09-2014

Erg fijne stofzuiger. Maakt weinig geluid, is licht en makkelijk wendbaar en heeft een lange stang voor langere mensen. Zit ook van alles bij qua opzetstukken. Klein nadeel is de grootte van het apparaat zelf. Hij is iets groter dan onze vorige.

laurensdg 08-09-2014

Hele stille krachtige stofzuiger. Met erg veel zuigmonden. Twee voor het zware tapijt/huisdieren werk (groot voor de vloer en klein voor de mand o.i.d. en een gewone tapijt/vloer en een parketmond). Gelukkig zitten de kleine hulpstukken geïntegreerd in het handvat van de slang. Dus die heb je altijd bij de hand.
Loopt erg licht, maar de unit zelf is wel erg lomp. En is nogal een sta in de weg in de kast en is daarom ook soms lastig te manoeuvreren. Kan ook niet recht op opgeborgen worden. IS niet traploos instelbaar maar dan hoeft geen probleem te zijn, hij is toch wel stil. Tot dusver tevreden maar nog niet enthousiast. Wellicht komt dat nog